Minggu, 22 November 2015

Aloe Vera Juice

Aloe Vera Juice

Pernahkah anda cuba minum jus aloe vera? Jika anda mempunyai, saya tertanya-tanya bagaimana bermanfaat anda menjumpainya. Adakah anda perasan beberapa faedah?

Rakyat - dan haiwan - minum lidah buaya untuk pelbagai sebab. Saya memberikannya kepada anjing saya apabila tangan dan kakinya menjadi keras sehingga pada usia lapan dan anak perempuan saya meminumnya untuk dia Irritable Bowel Syndrome. Kedua-duanya mendapat manfaat.

Ini kerana lidah itu mengandungi bahan yang secara semula jadi anti-radang dan tahan sakit. Kilang itu juga merupakan sumber yang berguna mineral - termasuk natrium, kalsium, besi, kalium, magnesium, kromium, mangan, tembaga dan zink.

Seolah-olah yang tidak cukup mengagumkan, lidah juga mengandungi pelbagai vitamin - walaupun mengesan unsur-unsur vitamin B12 (jarang terdapat dalam tumbuhan). Serta vitamin A, ia mengandungi vitamin B-kumpulan, vitamin C, vitamin E dan asid folik.

Yang berkaitan dengan teratai, bawang, bawang putih dan asparagus, lidah buaya adalah seperti sebuah kilang yang sangat serba boleh - membantu dalam pencernaan yang sihat, yang bertindak sebagai 'pengimbang' semula jadi di dalam usus dan membantu kami mempertahankan terhadap serangan pelbagai virus, dari selesema biasa kepada pelbagai nastier. Ia juga boleh membantu menyeimbangkan sistem imun anda.

Saya ditinggalkan lagi awal-awal bahawa saya minum dan telah berbuat demikian selama kira-kira 12 tahun. Oh, dan saya juga ditinggalkan daripada menyebut sesuatu yang lain: anjing saya, anak perempuan dan saya sentiasa pilihan alternatif ini kepada jus - gel lidah buaya!

Mengapa kita lebih suka - dan mengapa saya minum setiap hari sebagai tonik umum untuk kesihatan yang baik? Pertama kerana ini dalaman gel aloe daun tertentu datang kepada kita sebagaimana dimaksud Alam. Diambil hanya dari dalaman kilang itu (tidak termasuk kulit, di mana bahan pencemar mungkin bersembunyi) ia tidak tertakluk kepada penapisan atau rawatan haba dan, sangat penting, ia tidak dicairkan dengan air ditambah dengan cara yang bahawa beberapa jus telah. Menariknya, pencairan itu tidak semestinya disebut dalam pembungkusan mereka!

Jadi saya tinggal terima kasih sihat untuk pengambilan harian vitamin dan mineral yang dinyatakan, ditambah 19 daripada 20 asid amino yang diperlukan oleh badan saya untuk membolehkan sistem enzim kompleks untuk bekerja pada tahap yang optimum.

Maka yang mana satu menjadi, kemudian - jus aloe atau aloe gel? Saya tahu betul manakah di antara kedua memberikan saya rasa indah saya kesejahteraan!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar