Kamis, 19 November 2015

Home Pemulihan Semulajadi Untuk sudut cheilitis

Home Pemulihan Semulajadi Untuk sudut cheilitis

Jika anda sedang mencari remedi rumah semula jadi untuk cheilitis sudut, maka di sini adalah beberapa perkara mudah yang boleh anda lakukan di rumah. Jika anda kelewatan merawat sudut cheilitis, keadaan, yang bermula sebagai jangkitan bakteria boleh menjadi kulat dan kemudian adalah amat sukar untuk beralih. Malah, jika anda mempunyai pecahan menyakitkan atau luka-luka sekitar mulut kemudian merawat dengan cepat kerana ia adalah yang paling mungkin untuk menjadi sudut cheilitis dan bukan apa-apa syarat lain.

Melengahkan rawatan boleh membawa kepada keadaan yang akan datang dan pergi, dengan serangan yang semakin meningkat dalam keterukan dan kekerapan sehingga ia menjadi satu ciri yang hampir kekal.

Seperti yang kita menggunakan mulut kita sentiasa, ia adalah hampir mustahil untuk mengelakkan mengganggu kulit halus di sekitar pinggir bibir kita, apabila kita makan dan bercakap. Ini menjadikan penyembuhan amat sukar dan apa yang diperlukan adalah untuk mengeringkan kawasan yang terjejas, bakteria hidup subur di kawasan lembap panas dan apa-apa remedi rumah semula jadi untuk cheilitis sudut mesti mengambil kira perkara ini.

Terdapat boleh banyak sebab keadaan ini, termasuk menggelecek disebabkan oleh menggigit kuku atau pen menghisap. Ia juga boleh disebabkan oleh gigi palsu sakit-pemasangan atau penyokong gigi. Jika pen menghisap atau menggigit kuku adalah satu isu, maka salah satu rawatan rumah semula jadi yang ringkas untuk cheilitis sudut adalah untuk melukis objek yang bersalah dengan tidak berbahaya, tetapi cecair pahit-merasa seperti cuka. Anda juga boleh memohon lapisan nipis salap bibir atau jeli petroleum ke kawasan ini.

Kedua-dua bakteria dan kulat akan mati tanpa kehadiran oksigen dan jika anda boleh menghalang oksigen daripada sampai ke bahagian-bahagian yang terjejas, maka ia akan cepat kering.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar