Kamis, 19 November 2015

Apabila Perubatan Moden Falls Pendek

 Apabila Perubatan Moden Falls Pendek

Perubatan Barat moden telah mencapai kemajuan yang luar biasa ke arah rawatan, pencegahan dan penyelenggaraan pelbagai kemudahan yang ada penyakit yang sebelum ini dianggap hukuman mati. Pesakit disahkan menghidap HIV / AIDS hanya beberapa tahun yang lalu adalah semua tetapi memberi jaminan kemerosotan pesat dan kematian dan berfikir ubatnya masih belum ditemui, pesakit menjalani kehidupan yang panjang dan sihat walaupun diagnosis mereka. Pesakit kencing manis boleh mengurus dan mengekalkan tahap gula dalam darah dengan diet dan senaman bersama-sama dengan ubat-ubatan moden. Walaupun penerima pemindahan organ menikmati kadar yang lebih tinggi kejayaan daripada hanya beberapa tahun pendek yang lalu. Walaupun perubatan moden mempunyai senarai panjang kejayaan tidak dapat dinafikan, ia juga penting untuk ingat bahawa terdapat kawasan-kawasan di mana ia telah jatuh pendek tanda.

The perangkap terbesar yang dipanggil perubatan moden juga boleh menjadi ia mengekalkan tumpuan kepada patologi, proses menentukan, mendiagnosis dan menyembuhkan penyakit. Tanpa mengambil dari kepentingan proses yang sukar ini, ia adalah sama penting untuk memahami dan menerima kesihatan itu dan kesihatan adalah tentang sesuatu yang lebih besar daripada hanya membuat kita lebih baik apabila kita sakit.

Seluruh proses mendapatkan rawatan perubatan telah menjadi sarkas dalam dan dengan sendirinya. Sedangkan kita sekali akan melawat doktor keluarga bagi apa-apa sakit-sakit badan kita mempunyai, kini kita mesti melihat pakar untuk-Nya kita harus mempunyai rujukan yang diluluskan terlebih dahulu sebelum rawatan. Ia boleh menjadi lebih mengelirukan apabila anda berhadapan dengan lebih daripada satu doktor yang memberi ubat-ubatan, kadang-kadang untuk penyakit yang sama.

Masalah terbesar dengan perubatan Barat adalah satu yang asas, dan satu yang perlu ditangani awal semasa latihan perubatan. Di Barat profesional perubatan kita menghabiskan tahun demi tahun sedang dilatih untuk merawat gejala apabila mereka perlu merawat orang. Pandangan yang objektif pada orang yang keseluruhan tidak hanya penting adalah penting dalam mendapatkan ke akar sebarang isu kesihatan yang boleh hadir.

Melihat dan memahami minda, badan dan semangat tiga bahagian yang berbeza dan sama rata keseluruhan dan perlu dirawat oleh itu adalah langkah pertama ke arah pendekatan yang lebih menyeluruh kepada penjagaan kesihatan. Merawat orang keseluruhan adalah satu-satunya cara untuk mencapai kesihatan yang sebenar yang akan bertahan, dan holisme adalah mengikut definisi sangat yang kira-kira membawa bersama-sama minda, badan dan semangat untuk memudahkan penyembuhan.

Sebagai contoh: Massage Therapy mungkin bentuk yang paling terkenal perubatan holistik tetapi anda mungkin tidak pernah menyedari bahawa ia dianggap holistik sama sekali. Urutan melakukan lebih daripada sekadar melegakan ketegangan otot, mereka juga membantu untuk berehat badan, meningkatkan aliran darah yang betul, melepaskan tekanan dan menceriakan minda.

Ini adalah salah satu contoh terbaik bagaimana holistik ubat berfungsi kerana terapi urut diterima secara meluas. Yang berkata, terdapat banyak terapi holistik yang lain yang hanya memberi manfaat kepada tubuh badan, minda dan jiwa - seluruh badan. Walaupun tidak semua terapi yang sesuai untuk semua pesakit, semua orang berhutang kepada diri mereka dengan maklumat dan pendidikan.

MD atau PhD selepas nama doktor anda tidak menjadikan mereka bertanggungjawab untuk penjagaan kesihatan anda. Pada akhir hari, tanggungjawab adalah milik anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar