Kamis, 19 November 2015

Elektroterapi Perubatan Alternatif - Peluang Kedua Untuk Kesihatan yang Lebih Baik

Elektroterapi Perubatan Alternatif - Peluang Kedua Untuk Kesihatan yang Lebih Baik

Perubatan alternatif semakin popular dan ia sering digunakan sebagai alternatif kepada teknik perubatan standard. Selain daripada amalan perubatan konvensional, terdapat terapi dan rawatan seperti perubatan tradisional Cina, homeopati, akupunktur, yoga, Ayurveda dan lain-lain lain. Satu lagi amalan alternatif diwakili oleh terapi elektro-rangsangan, kaedah bukan pembedahan di mana anda boleh mencapai keputusan yang baik dalam jumlah yang singkat berbanding masa.

Elektroterapi adalah sejenis terapi yang menggunakan arus elektrik untuk merangsang tisu untuk menyembuhkan pelbagai penyakit atau untuk mendapatkan kembali beberapa fungsi yang hilang dari tubuh. Ia telah terbukti bahawa tulang, rawan, ligamen, tendon dan sel-sel badan yang lain dipengaruhi secara positif melalui elektrik.

Elektroterapi mewakili terapi moden yang telah digunakan bermula dengan akhir abad ke-19 untuk merawat pelbagai masalah kesihatan. Lokasi kesakitan dikaitkan dengan bahagian badan tertentu dan ia dipercayai bahawa elektrik boleh beroperasi transformasi tertentu, mempercepatkan proses penyembuhan.

Prosedur Elektroterapi mungkin berbeza-beza dan sepatutnya merawat pelbagai penyakit: sakit kepala, sakit selepas pembedahan, selulit, otot regangan, hematoma, contusions, artritis, sembelit kronik dan banyak lagi.

Prosedur Elektroterapi:

Neurostimulation: penampan A diletakkan di kawasan yang bermasalah dan arus elektrik adalah disebabkan melalui saraf kulit. Kesan rawatan adalah penghapusan kesakitan.

Diadynamics: rawatan ini menggunakan kuasa khas untuk membuang kesakitan dan meningkatkan peredaran. Ia digunakan dalam merawat lebam, penyakit degeneratif tulang belakang dan sendi. Pada masa yang sama mempunyai kesan analgesik.

Arus Interferential: Rawatan dengan arus ini amat berkesan untuk menghapuskan kesakitan, terutamanya mengenai leher atau belakang. Beberapa pad disambungkan kepada peranti seperti pembersih vakum diletakkan di kawasan yang tidak terperi sakitnya. Terapi ini mempunyai kesan a-urut mikro, menghapuskan kesakitan dan memperbaiki peredaran oksigen dalam tisu.

Mandi Galvanic: Rawatan terdiri daripada menggabungkan air dengan kuasa mudah. Pesakit duduk dalam mandi pada suhu 34 darjah Celsius, manakala arus elektrik melalui badan. Mandian penyaduran digunakan untuk merawat artritis degeneratif dan radang dan penyakit sendi.

Pengionan: Prosedur ini mempunyai kesan yang membolehkan ubat-ubatan untuk memasuki badan melalui arus galvani. Pengionan adalah disyorkan jika pesakit yang mengalami artritis atau penyakit kronik dan tulang belakang radang. Semua orang boleh menggunakan jenis ini terapi dengan beberapa pengecualian: orang-orang yang mempunyai batang logam yang dimasukkan ke dalam tubuh mereka atau wanita hamil yang tidak mempunyai kebenaran doktor mereka. Terapi berasaskan elektro-rangsangan tidak digalakkan untuk orang yang mengalami epilepsi, keadaan kulit yang berbeza, tiroid, dan tekanan darah tinggi.

Elektroterapi tidak mempunyai had umur; ia boleh digunakan untuk semua peringkat umur. Keputusan bergantung tetapi jika penyakit kronik atau tidak, mereka bergantung kepada bilakah penyakit itu ditemui dan bila pula terapi bermula.

Apa yang sangat penting untuk diperhatikan adalah bahawa permohonan itu secara amnya memerlukan fisioterapi individu untuk pesakit. Setiap pesakit akan diperiksa dengan teliti untuk mencari punca gejala / beliau untuk menentukan sama ada ia adalah kecacatan yang berfungsi atau organik dan untuk memilih tingkah laku terapi yang betul. Sebelum peperiksaan adalah penting kerana ia membantu dalam memilih kaedah fisioterapi yang paling sesuai untuk pesakit pada masa itu.

Elektroterapi diamalkan di pejabat, oleh pakar neurologi atau dengan fungsi semula pendidik, atau di hospital, dalam perkhidmatan pemulihan atau pusat terhadap kesakitan. Ia dibentangkan dalam siri 5-15 sesi 10 hingga 30 minit setiap kali. Nombor ini boleh diperbaharui 3 kali. Elektroterapi boleh menyebabkan beberapa kebakaran yang jarang berlaku, terutamanya dalam kes orang-orang kaedah yang menggunakan arus terus elektrik (arus ionik) dan sinaran bercahaya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar