Kamis, 19 November 2015

Bagaimana untuk saya Hentikan Berpeluh So Much dan Live Hidup Normal seperti orang lain?

Bagaimana untuk saya Hentikan Berpeluh So Much dan Live Hidup Normal seperti orang lain?

Berpeluh adalah fungsi badan semula jadi, yang menghilangkan panas yang berlebihan dan toksin dari badan. Walau bagaimanapun, terdapat orang-orang yang ditimpa keadaan yang dikenali dan hiperhidrosis, juga dikenali sebagai peluh berlebihan. Berpeluh biasa adalah suatu keadaan yang satu tinggal bersama, tetapi peluh berlebihan boleh merosakkan sosial, kerja seseorang, dan kehidupan peribadi. Bagaimana anda boleh berjabat tangan dengan rakan perniagaan yang berpotensi jika tangan anda berpeluh begitu banyak? Ia menghantar pihak yang satu lagi mesej yang salah; membiarkan anda kehilangan bahawa perjanjian perniagaan.

Terdapat dua cara untuk menghentikan peluh berlebihan: cara tiruan dan secara semulajadi. Pembedahan boleh dianggap satu kaedah tiruan. Jika anda berfikir bahawa anda boleh berhenti berpeluh begitu banyak secara semulajadi, maka anda tidak mempunyai masalah kerana ada banyak cara semula jadi untuk menangani hiperhidrosis.

Seseorang itu perlu mengelakkan atau mengehadkan makanan, terutamanya mereka yang tinggi fruktosa sirap jagung diproses. Sirap ini tidak mudah dipecahkan oleh badan, yang membawa kepada orang yang berat badan berlebihan, menjadikan orang ini berpeluh lebih daripada biasa. Oleh itu, salah satu cara untuk mengurangkan peluh berlebihan adalah untuk kurangkan makanan segera.

Ia juga disyorkan bahawa anda makan buah-buahan; kira-kira empat atau lima hidangan sehari. Ini membantu sistem penghadaman menghilangkan bahan kimia yang tidak baik dan toksin dengan menyediakan "gula yang baik" dan serat, yang membantu menyingkirkan bahan buangan dengan cara lain. Buah-buahan juga memberi anda rasa kenyang, membuat anda mengurangkan pengambilan makanan anda. Ini adalah berita baik kepada mereka yang menonton berat badan mereka.

Vitamin B kompleks yang ditemui dalam sumber-sumber semula jadi dan juga di tablet / borang kapsul. Vitamin B memecahkan bahan buangan ke bawah dan membantu nutrien untuk diserap cekap. Sumber Vitamin B termasuk protein seperti ikan dan daging, bijirin penuh seperti roti dan bijirin, buah-buahan seperti oren dan pisang, dan sayur-sayuran seperti kacang dan alpukat. Yang berfungsi dengan sistem penghadaman membantu mengurangkan berpeluh.

Ia juga penting untuk mengelakkan situasi tertekan. Emosi seperti marah dan kebimbangan mempercepatkan tergesa-gesa darah dalam badan kita, meningkatkan suhu badan, dan menyebabkan berpeluh badan yang berlebihan. Beberapa kaedah bersantai adalah visualisasi, yoga, menarik nafas panjang, dan meditasi. Berfikiran positif dan ikrar juga melakukan silap mata.

Seseorang mungkin berfikir bahawa tidak bersenam cara untuk menghentikan peluh berlebihan. Salah. Senaman mengurangkan tekanan. Ia mengeluarkan hormon yang membuat seseorang merasa baik. Senaman membantu tubuh bekerja yang lebih baik untuk menyingkirkan toksin badan dan merangsang sistem pencernaan. Ia juga membantu dalam proses penurunan berat badan; berat badan yang kurang bermakna peluh lebih rendah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar